Efektywna reklama interaktywna – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi czy towaru aniżeli przekonując ewentualnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

dom produkcyjny Kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale także pozwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, skutkiem tego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Obecnie reklamą interaktywną równie prawidłowo wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca mógł samodzielnie opracować swój własny smak deseru, scalając pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była efektywna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by klient, który już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, jaki prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, ale cały ciąg narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on trafny technicznie oraz łatwy.